W ramach świadczenia usług hostingowych dla klientów migrujących do nas od innych dostawców rozwiązań serwerowych
oferujemy darmową usługę przeniesienia posiadanych stron na nasze serwery.
Uwaga: w przypadku większej liczby stron w ramach jednej usługi hostingowej, zastrzegamy sobie prawo do indywidualnej wyceny kosztu migracji.
Co obejmuje oferta migracji danych?
- Przeniesienie w pełni funkcjonalnej strony www, wraz z systemem zarządzania treścią oraz bazą danych.
- Transfer posiadanych domen na naszą infrastrukturę.
- Przeniesienie kont pocztowych wraz z ich zawartością (pocztą przychodzącą i wychodzącą).
Co trzeba wiedzieć przed migracją strony?
Migracja strony wraz z bazą danych polega na fizycznym przeniesieniu danych na serwer w usłudze Linux.pl. Odbywa się na drodze kopiowania plików i podpięcia ich do nowo utworzonej bazy danych, do której importuje się informacje z oryginalnej bazy danych. Kopiowanie danych może odbyć się bezpośrednio ze starego serwera lub z dostarczonej przez klienta kopii zapasowej.
Co trzeba przygotować przed migracją strony?
- Dane dostępowe do panelu klienta starego serwera, obejmujące nazwę serwera, login użytkownika i hasło logowania.
- Jeśli z jakichś powodów dane dostępowe do panelu klienta nie są lub nie mogą zostać udostępnione, wówczas potrzebne będą dane do serwera FTP, obejmujące adres serwera, nazwę użytkownika i hasło dostępu, oraz kopia lub dostęp do bazy danych serwera.
- W przypadku chęci odtworzenia strony z kopii zapasowej, należy przygotować kopię plików strony oraz kopię bazy danych.
Co trzeba wiedzieć przed transferem domen?
Transfer domeny na infrastrukturę Linux.pl polega na zmianie operatora zarządzającego daną domeną w imieniu klienta-właściciela domeny. Wraz z przeniesieniem domeny, przeniesiony zostaje także okres ważności domeny.
Co trzeba przygotować przed transferem domeny?
Przeniesienie domeny do innego operatora wiąże się z koniecznością autoryzacji transferu za pomocą tzw. kodu Authinfo (kodu Extensible Provisioning Protocol, EPP). Każdy operator domeny ma obowiązek wydania kodu Authinfo na wniosek właściciela domeny, jednak droga jego uzyskania może różnić się w zależności od operatora. [poradnik]
Posiadając kod authinfo można też dokonać samodzielnie transferu w panelu klienta:
https://clients.linux.pl/checkdomain/domeny/#transfer
Co trzeba wiedzieć przed migracją poczty?
Przeniesienie poczty na nowy serwer możliwe jest wyłącznie wobec zasobów wciąż znajdujących się na dotychczasowym serwerze pocztowym – wiadomości znajdujące się w lokalnym kliencie pocztowym (np. Thunderbird, Outlook), które zostały usunięte z serwera pocztowego, nie pojawią się na nowym serwerze. Przenosiny poczty na nowy serwer w żaden sposób nie wpłyną na wiadomości znajdujące się w lokalnym kliencie pocztowym. Transfer poczty odbywa się dwuetapowo, w odstępie 24 godzin, aby przeniesione zostały także wiadomości, które napłyną w czasie migracji.
Co trzeba przygotować przed migracją poczty?
Wymagana jest lista wytypowanych do przeniesienia skrzynek pocztowych wraz z ich aktualnymi hasłami.
Czy bezpieczne jest przekazywanie nam haseł?
Przekazywanie innym haseł do jakichkolwiek usług, zawsze jest złym pomysłem. Jednakże nie ma możliwości wykonania migracji danych bez znajomości przynajmniej niektórych haseł. Przed udostępnieniem nam haseł zawsze warto zmienić je na hasła tymczasowe, a po dokonanej migracji, zmienić je na nowe.
W jaki sposób przekazać nam dane do migracji?
Najbardziej odpowiednią drogą przekazania nam danych jest utworzenie zgłoszenia w panelu klienta:
https://clients.linux.pl/tickets/
Przed wysłaniem wiadomości zalecamy zaznaczenie pola "Ta wiadomość zawiera poufne dane, zaszyfruj jej zawartość".
Ile trwa migracja danych?
Dokładny czas wykonania usługi zależy od zakresu prac oraz ilości danych, jakie będą objęte transferem. W trakcie uzgadniania szczegółów migracji staramy się w miarę dokładnie określić spodziewany termin zakończenia.
Czy moja strona będzie wyglądała tak samo? Co się zmieni?
Wszystkie informacje na stronie, jej wygląd, adres oraz dane logowania do niej będą zachowane.
Ulec zmianie może jedynie - co oczywiste: dostęp do panelu hostingowego, host serwera poczty przychodzącej i wychodzącej, oraz adres ip serwera.