Autorespondery i wiadomości urlopowe

Autoresponder jest usługą, która umożliwia automatyczne wysyłanie zdefiniowanej odpowiedzi na przesłane wiadomości e-mail. Może to być na przykład potwierdzenie odebrania wiadomości lub aktualny cennik, który klient otrzyma po przesłaniu dowolnej wiadomości na dany adres itp. Ustawia się go na czas nieokreślony z możliwością określenia odstępu czasu, co jaki system wyśle ponowną odpowiedź w przypadku ponownego otrzymania wiadomości od tego samego nadawcy.

Podobną usługą są tzw. wiadomości urlopowe. Konfiguruje się je jednak tak, by działały przez określony czas - na przykład właśnie podczas naszego urlopu, kiedy nie odczytujemy poczty firmowej i w odpowiedzi wskazujemy inną osobę do kontaktu.

Aby utworzyć autoresponder należy zalogować się do panelu DirectAdmin i wybrać opcję „Autorespondery” w zakładce „Zarządzanie pocztą E-mail”. Aby utworzyć wiadomość urlopową, klikamy pozycję niżej - na opcję „Wiadomości urlopowe”.

 

autorespondery1.png

 

Po wybraniu odpowiedniego odnośnika, otworzy się strona, na której znajduje się lista wszystkich aktywnych autoresponderów lub wiadomości urlopowych. Aby utworzyć nową wiadomość, należy wybrać odnośnik ponad listą - „Utwórz autoresponder” lub „Ustaw wiadomość urlopową”.

Kolejne okna są do siebie podobne, różniąc się tylko kilkoma opcjami. W przypadku tworzenia wiadomości urlopowej występuje sekcja służąca wprowadzeniu daty rozpoczęcia i zakończenia urlopu. Z kolei okno tworzenia autorespondera posiada opcję automatycznego wysyłania kopii wiadomości na inną skrzynkę.

Poniżej widoczne są oba okna:

autorespondery2.png

 
 

autorespondery3.png

 

Sekcja „Adres respondera”/„Konto wiadomości urlopowej” pozwala określić której ze zdefiniowanych na serwerze skrzynek poczty elektronicznej ma dotyczyć tworzone narzędzie. Przy tworzeniu autorespondera należy wpisać pierwszą część adresu (przed znakiem @), a przy tworzeniu wiadomości urlopowej wyboru dokonujemy z rozwijanej po kliknięciu listy.

Przedrostek tematu określa przedrostek, który zostanie dodany do tematu wiadomości zwrotnej do osoby nadsyłającej wiadomość.

Content-Type określa czy wiadomość zwrotna ma być wysłana jako zwykły tekst (text/plain), czy jako kod HTML (text/html). Zwykle wybiera się opcję zwykłego tekstu.

Okres urlopu (Vacation Period) (opcja dostępna tylko dla wiadomości urlopowej) pozwala określić przedział czasowy, w którym będą wysyłane automatyczne wiadomości.

Częstotliwość odpowiedzi pozwala określić przedział czasowy, jaki musi upłynąć między wiadomościami od tego samego nadawcy, zanim powtórnie zostanie nadana wiadomość zwrotna.

Pole „Wiadomość respondera”/„Wiadomość urlopowa” pozwala samodzielnie skomponować treść odsyłanego e-maila. W przypadku wiadomości urlopowej w dobrym tonie jest poinformowanie o planowanym terminie zakończenia urlopu oraz wskazanie osoby, z którą zamiennie można kontaktować się w tym okresie w ważnych sprawach.

Po zaznaczeniu opcji "Wyślij kopię DW do" (dostępnej wyłącznie dla autorespondera), możliwe jest podanie adresu e-mail, pod który przesłana zostanie kopia wiadomości.

Zatwierdzenie wprowadzanych danych odbywa się poprzez kliknięcie przycisku „Utwórz” dla wiadomości urlopowej i „Zapisz” dla autorespondera.


Czy ten artykuł był pomocny?

mood_bad Nie lubię 0
mood Lubię 0
visibility Wyświetlenia: 329