Tworzenie i zarządzanie kontami klientów

Konta resellerskie od zwykłych kont wyróżnia możliwość tworzenia i zarządzania kontami klientów, którzy będą mogli samodzielnie logować się panelu DirectAdmin. Pozwala to na oferowanie usług hostingowych dla swoich klientów, ale również na pełną separację swoich stron - co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo danych.

Uwaga! Przed stworzeniem konta klienta należy najpierw: utworzyć Pakiet Użytkownika.

Aby dodać nowe konto trzeba wybrać opcję "Dodaj nowego Użytkownika" z zakładki "Zarządzanie kontami".


W formularzu, który się wyświetli, należy podać:
 - nazwę użytkownika (musi być unikalna, od 2 do 12 znaków)
 - adres e-mail (będzie służył do wysyłania klientowi powiadomień i resetowania hasła)
 - hasło do usługi (można je wygenerować losowo, używając przycisku z lewej strony okienka)
 - nazwę domeny użykownika
 - szablon pakietu z którego użytkownik będzie korzystać (klikając przycisk "Dostosuj" z prawej strony można zmieniać wartości dla tego konta)
 - adres IP serwera

 Dodatkowo można wybrać, czy do klienta ma zostać wysłane automatyczne powiadomienie e-mail. Samą wiadomość można edytować za pomocą przycisku nad formularzem.

Utworzenie konta zatwierdzamy przyciskiem "Wyślij".

 Jeżeli wszystko przebiegło pomyślnie, to wyskoczy okienko podobne do poniższego, a do klienta zostanie wysłane powiadomienie e-mail (jeżeli ta opcja nie została wyłączona). Dodatkowo kopia tego powiadomienia zostanie wysłana na skrzynkę resellera.


 


 Po utworzeniu kont można nimi zarządzać z listy użytkowników, dostępnej w zakładce "Zarządzanie kontami".


 

Zaznaczając okienko przy nazwie użytkownika można wysłać do niego wiadomość, zawiesić i odwiesić go, zmienić pakiet z którego korzysta lub usunąć go.
 Z kolei kliknięcie na jego nazwę spowoduje przejście na stronę zarządzania użytkownikiem.


 

Tutaj dostępny jest podgląd na domeny użytkownika, statystyki i limity zużycia, gdzie można również przydzielić użytkownikowi tymczasową dodatkową pulę transferu, a także informacje o koncie i dostęp do ręcznej zmiany ustawień pakietu przypisanego do konta.


 

U góry znajdują się dodatkowo przyciski pozwalające na zalogowanie się do panelu jako klient, sprawdzenie historii użytkownika i  zmianę hasła do konta.


Czy ten artykuł był pomocny?

mood_bad Nie lubię 0
mood Lubię 0
visibility Wyświetlenia: 91