Nie mogę połączyć się z pocztą lub stroną!

Czasami pojawia się sytuacja, kiedy nasza strona jest niedostępna, a serwer poczty email odrzuca nasze połączenia. Nie oznacza to zazwyczaj awarii serwera, najczęściej jest to spowodowane blokadą naszego adresu IP - stałą lub tymczasową.

Tego typu blokady mogą być spowodowane np. serią logowań niepoprawnym hasłem do poczty email lub FTP. Jest to jedno z zabezpieczeń przed atakami typu brute force - czyli próbą odgadnięcia czyjegoś hasła poprzez wielokrotne próby logowania i używania losowych haseł.

Aby przyspieszyć i ułatwić nam proces diagnozowania i naprawy problemu, dobrym rozwiązaniem będzie dodanie do przesyłanego zgłoszenia odpowiednich informacji naszemu działowi wsparcia:

  • krótki opis problemu,
  • z jakim serwerem lub domeną nie możemy się połączyć,
  • oraz nasz zewnętrzny adres IP.

Aby łatwo i szybko sprawdzić zewnętrzny adres IP można skorzystać ze specjalnej strony pod adresem: https://ip.linux.pl
Po wejściu na nią pokaże się nam właśnie nasz adres IP, który jest używany do połączenia. Wystarczy go zaznaczyć i skopiować do zgłoszenia.

Zawarcie tych informacji w zgłoszeniu pozwoli nam szybko sprawdzić czy adres jest blokowany, z jakiego powodu, oraz odblokować go, bez dodatkowego oczekiwania na potrzebne informacje.

 


Czy ten artykuł był pomocny?

mood_bad Nie lubię 2
mood Lubię 2
visibility Wyświetlenia: 466