Czasami pojawia się sytuacja, kiedy nasza strona jest niedostępna, a serwer poczty email odrzuca nasze połączenia. Nie oznacza to zazwyczaj awarii serwera, najczęściej jest to spowodowane blokadą naszego adresu IP - stałą lub tymczasową.
Tego typu blokady mogą być spowodowane np. serią logowań niepoprawnym hasłem do poczty email lub FTP. Jest to jedno z zabezpieczeń przed atakami typu brute force - czyli próbą odgadnięcia czyjegoś hasła poprzez wielokrotne próby logowania i używania losowych haseł.
Aby przyspieszyć i ułatwić nam proces diagnozowania i naprawy problemu, dobrym rozwiązaniem będzie dodanie do przesyłanego zgłoszenia odpowiednich informacji naszemu działowi wsparcia:
- krótki opis problemu,
- z jakim serwerem lub domeną nie możemy się połączyć,
- oraz nasz zewnętrzny adres IP.
Aby łatwo i szybko sprawdzić zewnętrzny adres IP można skorzystać ze specjalnej strony pod adresem: https://ip.linux.pl
Po wejściu na nią pokaże się nam właśnie nasz adres IP, który jest używany do połączenia. Wystarczy go zaznaczyć i skopiować do zgłoszenia.
Zawarcie tych informacji w zgłoszeniu pozwoli nam szybko sprawdzić czy adres jest blokowany, z jakiego powodu, oraz odblokować go, bez dodatkowego oczekiwania na potrzebne informacje.